loadingimg

Wczytuję dane...
/
0 szt. / 
0.00 PLN
  • Szukaj
Subskrypcja
Zapisz się do newslettera:
Jak dbać o nogi?

Jak dbać o swoje nogi?

Podczas wykonywania codziennych obowiązków często zapominamy o naszych nogach. To duży błąd, ponieważ niektóre złe nawyki mogą szybko zemścić się, powodując rozwój bolesnych schorzeń. Uczucie ciężkich, zmęczonych nóg, nieestetycznie wyglądające pajączki, bolesne żylaki – wszystkim tym dolegliwościom możemy łatwo przeciwdziałać, stosując się do kilku prostych zasad. Dzięki nim nasze nogi pozostaną zdrowe i piękne, pozwalając nam z lekkością pokonywać wyzwania dnia codziennego.

Picie wody

Pijmy dużo wody. W niewielkich ilościach, ale przez cały dzień. Odpowiednie nawodnienie naszego organizmu przyczynia się do oczyszczenia go z wszelkich toksyn i sprawia, że nie będzie nas męczył problem opuchniętych nóg.

Ruch

Pamiętajmy o codziennej dawce ruchu, nawet jeśli byłaby ona minimalna. Warto zwrócić uwagę na to, że także w sytuacji, gdy nie mamy wolnego czasu, który moglibyśmy przeznaczyć np. na jogging, pójście na basen, fitness czy siłownię, możemy zażyć aktywności fizycznej. Podróż do pracy rowerem lub pieszo zamiast autobusem czy tramwajem, wybór nie najbliższego, a nieco bardziej oddalonego przystanku komunikacji miejskiej, spacer połączony z zakupami zamiast jazdy samochodem, wybór schodów zamiast windy – możliwości jest wiele, a żadna z nich nie powinna w znaczący sposób wpływać na nasz rozkład dnia.

Nie przebywajmy długo w jednej pozycji.

Jeśli nasza praca bądź styl życia wiąże się z długotrwałym przebywaniem w jednej pozycji, jesteśmy narażeni na rozmaite dolegliwości układu krążenia. W sytuacji, gdy siedzimy za biurkiem lub odbywamy daleką podróż, warto co jakiś czas wstać, przespacerować się, a jeśli nie jest to możliwe, to przynajmniej poruszać nogami, rozprostowując je, podnosząc do góry i zataczając nimi okręgi. Natomiast jeśli musimy długo przebywać w pozycji stojącej, powinniśmy co chwilę dreptać w miejscu, a także stawać na palcach i na piętach.

Nie krzyżuj nóg.

Siedzenie z jedną nogą nałożoną na drugą to najgorsze, co możemy zrobić dla ich dobrej kondycji. Absolutnie unikajmy siadania w takiej pozycji – bardzo utrudnia ona krążenie, mogąc przyczyniać się do powstawania żylaków. Starajmy się zwracać na to uwagę.

Odpowiedni ubiór

O ile ucisk zastosowany w produktach kompresyjnych ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie, to tego samego nie można powiedzieć o wszelkiej maści obcisłych spodniach, spodenkach, bieliźnie, butach i innych elementach garderoby. Jeśli chcielibyśmy utrzymywać nasze nogi w dobrym zdrowiu, powinnyśmy zrezygnować z takich ubrań na rzecz ciuchów nieco luźniejszych, które pozwolą krwi na swobodne krążenie.

Zimny prysznic

Dla poprawy krążenia warto zmienić nasze nawyki łazienkowe, porzucając gorące kąpiele na rzecz chłodniejszych. Strumień zimnej wody w znaczący sposób usprawnia cyrkulację krwi, a także niesie ze sobą wiele innych korzyści, m.in. poprawę naszej odporności czy też polepszenie kondycji skóry i włosów.

Porzuć papierosy i alkohol

Palenie papierosów oraz picie alkoholu jest bardzo szkodliwe dla naszego układu krwionośnego, co w konsekwencji wywiera niekorzystny wpływ na kondycję naszych nóg. Jeśli chcemy, aby pozostawały one piękne i zdrowe, warto ograniczyć lub całkowicie odstawić na bok wspomniane używki.

Odpowiednia dieta

Najlepszą dietą dla naszych nóg będzie dieta zróżnicowana, dostarczająca nam dużą ilość błonnika, cynku, potasu i witaminy C. Warto również zredukować ilość spożywanej soli, ponieważ jej nadmiar powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, co w konsekwencji prowadzi do pojawiania się opuchlizny.

Unieś nogi

Starajmy się jak najczęściej przebywać w pozycji z nogami uniesionymi do góry - dzięki temu poprawi się nasze krążenie, przyczyniając się do zachowania ich w dobrej kondycji. Jeśli akurat np. odpoczywamy, warto podłożyć pod nie poduszkę lub koc. Można też rozważyć stałe podniesienie tej części łóżka, w której znajdują się nasze nogi – sprawi to, że przez całą noc będą one przebywały w optymalnej dla siebie pozycji.