loadingimg

Wczytuję dane...
/
0 szt. / 
0.00 PLN
  • Szukaj
Subskrypcja
Zapisz się do newslettera:
Tabela poziomów kompresji

Produkty kompresyjne różnią się od siebie przede wszystkim oferowanym stopniem ucisku. Jego właściwy dobór to kluczowa kwestia związana ze skutecznością działania wyrobów uciskowych. Niski poziom kompresji wybierzemy wtedy, gdy chcemy stosować ją profilaktycznie lub w sytuacji, gdy często towarzyszy nam uczucie ciężkości i bólu nóg. Na wysoki powinniśmy zdecydować wówczas, gdy będziemy dotknięci poważnymi dolegliwościami układu krążenia, takimi jak np. zaawansowane żylaki, obrzęk limfatyczny czy zakrzepica żył głębokich. Aby ułatwić sobie dobór poprawnego stopnia kompresji, można skorzystać z poniższej tabelki. Należy pamiętać, że stosowanie wyższych poziomów ucisku bezwzględnie powinno być skonsultowane z lekarzem.

Tabela poziomów kompresji 

Poziom kompresji Kiedy stosować?
profilaktyczny - 10-17 mmHg

Lekkie wsparcie dla zmęczonych, ciężkich nóg

Zalecane użycie: osoby o siedzącym lub stojącym trybie życia; świetny wybór dla osób lubiących nosić prozdrowotne elementy garderoby

I klasa kompresji - 18-21 mmHg

Łagodne wsparcie w przypadku bolących, zmęczonych kostek oraz nóg, uczucia dyskomfortu, niewielkich „pajączków”

Zalecane użycie: obrzęk nóg, ciąża, „pajączki” i łagodne żylaki, w podróży; dobry punkt wyjścia dla osób zaczynających kompresoterapię

II klasa kompresji – 22-32 mmHg

Pomoc w przypadku umiarkowanego bólu kostek lub nóg, dyskomfortu, widocznych „pajączków”,  rozwiniętych żylaków

Zalecane użycie: obrzęk, obrzęk limfatyczny, żylaki w umiarkowanym stadium, ciąża, okres poporodowy, zakrzepica żył głębokich, 

III klasa kompresji – 32-46 mmHg

Duże wsparcie w przypadku występowania mocnych żylaków, obrzęku limfatycznego, zaawansowanych braków żylnych oraz innych ciężkich dolegliwości układu krążenia.

Zalecane użycie: ciężki obrzęk, obrzęk limfatyczny, zakrzepica żył głębokich, bardzo zaawansowane żylaki; stosowane w przypadku ciężkich schorzeń – nie zaleca się korzystania z nich bez konsultacji z lekarzem

Niektóre z produktów, dostępnych w naszej ofercie, produkowane są w Stanach Zjednoczonych, gdzie obowiązuje nieco inna skala poziomów kompresji. Poniżej zamieszczamy porównanie poziomów kompresji w wersji europejskiej i amerykańskiej

Poziom kompresji Skala europejska Skala amerykańska
Lekki (profilaktyczny) 10-17 mmHg 8-15 mmHg
Łagodny (I klasa kompresji) 18-21 mmHg 15-20 mmHg
Umiarkowany (II klasa kompresji) 22-32 mmHg 20-30 mmHg

 

 profilaktyczny - 10-17 mmHg